El secretari d´Habitatge i Millora Urbana del Departament de Territori i Sostenibilitat, Carles Sala, ha presentat una campanya conjunta de dinamització dels locals buits dels nuclis antics de municipis que formen part de la Xarxa de Barris amb Projectes, dins el Pla de barris que impulsa la Generalitat de Catalunya i entre els quals es troba La Pobla de Segur.
Han estat presents a l´acte de presentació els representants municipals de la població, juntament amb els de les altres localitats on es durà a terme la campanya, que són Barcelona, Castelldefels, el Pont de Suert, l´Arboç, la Bisbal d´Empordà, les Borges Blanques, Olot, Sant Pere de Torelló, Solsona, Tortosa i Ulldecona.
L´any 2007 es va crear la Xarxa de Barris amb Projectes per impulsar l´intercanvi d´experiències entre els ajuntaments que desenvolupessin un pla de barris. L´any 2009, es va posar en marxa la subxarxa de nuclis antics que va començar a treballar la dinamització del comerç de proximitat per tractar-se d´una prioritat compartida per tots aquests municipis amb l´objectiu de recuperar la centralitat comercial dels nuclis antics perquè tornin a ser el seu referent social.
Aixequem les persianes
Al 2012 bona part d´aquests ajuntaments van tenir la necessitat de dinamitzar també els locals buits dels nuclis antics i dels barris. És per això que aquests 12 municipis han decidit iniciar unes jornades de portes obertes durant les quals es podran visitar els locals buits que estan situats en punts estratègics de la ciutat i que poden ser una oportunitat atractiva per a emprenedors que vulguin instaurar-hi els seus negocis.
L´acció que emprendran els Ajuntaments sota el lema 'Aixequem les persianes', consisteix en obrir les portes de tots els locals buits adherits a la campanya el dissabte 5 d´octubre. En alguns casos es faran actuacions complementàries que inclouen rutes culturals, exposicions d´art i artesania, degustacions de vins, olis, formatges, etc.
El Departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat aporta el suport necessari per unificar la imatge de la campanya i fer-ne la difusió. La campanya també compta amb el suport de diverses associacions de comerciants i el Consorci de Comerç, Artesania i Moda de Catalunya del Departament d´Empresa i Ocupació.
Amb tu, el periodisme al Pallars és possible!
A Pallars Digital treballem per oferir-te una informació rigorosa, lliure i honesta. Per mantenir-ho, necessitem el suport i el compromís de persones com tu.
Subscriu-t'hi