Dijous, 28 de novembre de 2024

Administració i agents turístics lleidatans busquen sinèrgies per internacionalitzar el turisme d'interior i de muntanya

Pallars Digital 2 d'octubre de 2013 a les 06:41

 
ACN | L'Aeroport de Lleida-Alguaire va acollir ahir dimarts el fòrum 'Cooperar per a Crear', una jornada de treball i reflexió centrada en analitzar les oportunitats que pot generar la cooperació entre diferents empreses i agents turístics de les comarques de Lleida i del conjunt del país per a la internacionalització del turisme d'interior i de muntanya. La directora general de Turisme, Marian Muro, ha explicat que aquesta és ara la principal aposta en la qual es prioritzen els mercats alemany, britànic, francès i del Benelux. Muro ha defensat la necessitat que els agents turístics destinin esforços en oferir un producte atractiu, experiencial, a més d'anar-lo a vendre als mercats internacionals. També ha demanat més coneixement d'idiomes per tal de poder atendre aquests nous clients.
 
El fòrum que té per objectiu facilitar al sector turístic lleidatà i català les eines i coneixements per ajudar a la creació i valorització de producte i a la internacionalització del turisme d'interior i de muntanya. La jornada compta amb l'assistència de més de 170 professionals del sector turístic així com dels responsables de diferents Centres de Promoció Turística (CPT) de Turisme.    
 
Marian Muro ha explicat que Catalunya és una destinació turística de primer ordre tot i que fins ara el desenvolupament turístic s'ha centrat bàsicament a les zones litorals i a la ciutat de Barcelona i, per això, la principal prioritat de la direcció general de Turisme passa ara per internacionalitzar l'oferta de turisme interior i de muntanya del país, posant en valor tots els seus recursos. 
 
Per tal d'aconseguir aquesta fita, Muro ha defensat la necessitat de col·laborar el sector públic i el privat per tal de coordinar l'oferta i crear un producte "sòlid" i "experiencial". També ha remarcat la importància de la formació dels agents turístics del territori perquè puguin conèixer els perfils de la demanda existent, les singularitats i especificitats de cada mercat però, sobretot el coneixement d'idiomes, tot destacant la importància de poder atendre els clients que vinguin amb la seva llengua, segons la directora general de Turisme. L'Agència Catalana de Turisme prioritza a l'hora de vendre aquest turisme interior els mercats alemany, britànic, francès i del Benelux. 
 
Durant la jornada, diferents responsables del Centre de Promoció Turística (CPT) de la Generalitat han parlat de la potencial demanda d'aquests mercats respecte l'oferta turística de les terres de Lleida. Montse Sierra, del CPT Europa Central, ha dit que les comarques lleidatanes com a destí turístic tenen tots els recursos necessaris per atreure públic alemany i austríac que busca turisme actiu, de natura o rural "però el que falta és una mica l'organització i la paquetització de l'oferta per tal d'oferir un producte més concret" ja que "el producte hi és però el que cal és embolicar-lo d'alguna manera com a oferta turística". Així mateix, ha defensat un major domini lingüístic per tal de poder atendre millor els clients d'aquests nous mercats.  
 
Marian Muro ha destacat que la Catalunya interior disposa d'infraestructures com ara l'Aeroport de Lleida "que són un actiu" i, per això, ha dit que cal dinamitzar-les mitjançant aquest projecte d'internacionalització de l'Agència Catalana de Turisme. En aquest sentit, el delegat del Govern a Lleida, Ramon Farré, ha afirmat que "l'aeroport en tindria prou en posar la plataforma perquè els vols arribin a Lleida però no n'hi ha prou amb això, si no que cal vincular la plataforma existent a tots els agents econòmics i turístics del territori".
 

Amb tu, el periodisme al Pallars és possible!

Pallars Digital treballem per oferir-te una informació rigorosa, lliure i honesta. Per mantenir-la, necessitem el suport de persones com tu.

Subscriu-t'hi
Etiquetes:
Arxiu