Dilluns, 4 de novembre de 2024
Tren de la Pobla

CCOO denuncia la dificultat de trobar maquinistes pel tren de la Pobla

Alerten que si no es milloren les condicions laborals i salarials del personal, perilla el servei d'algun dels deu trens diaris de la nova línia

ACN 4 de setembre de 2017 a les 12:17
El sindicat alerta de la precarització dels treballadors del tren de la Pobla | ACN
El sindicat Comissions Obreres (CCOO) ha denunciat a través d'un comunicat la precarització de la plantilla de Ferrocarrils de la Generalitat i la consegüent manca d'efectius així com les dificultats per trobar maquinistes per a la línia Lleida-La Pobla de Segur. 

Ara fa aproximadament un any que Ferrocarrils està operant a la línia de la Pobla, en la qual ofereix deu viatges d'anada i tornada, amb una plantilla de 23 persones, 9 d'elles maquinistes. CCOO considera que la plantilla actual és insuficient, ja que habitualment el personal de l'explotació de la línia Lleida-la Pobla ha de treballar fins a deu dies seguits sense descans i en alguns casos realitzen jornades per sobre de les vuit hores diàries.


Des del sindicat avisen que "si no es milloren les condicions laborals i salarials del personal de la línia Lleida-la Pobla hi haurà dificultats serioses per trobar nous maquinistes i garantir que els que hi ha ara no se'n vagin a treballar a Renfe". També alerten que davant de les continuades ofertes de treball de l'operadora estatal, en poques setmanes hi pot haver una manca de maquinistes que faci inviable la sortida d'alguns dels deu trens que hi ha diàriament programats a la línia de Lleida-la Pobla.

"El gran volum de treball va en detriment del servei òptim i de la seguretat dels passatgers, perquè és de sentit comú que algú que treballa deu dies consecutius amb jornades maratonianes, al final del període no té els reflexos com el primer dia" alerten. 

Situació "pràcticament insostenible"

Des de CCOO expliquen que a principis d'estiu es va arribar a una situació "pràcticament insostenible" a causa de la manca de maquinistes, per la qual cosa Ferrocarrils de la Generalitat va obrir una oferta pública per cobrir una vacant de maquinista. Des del sindicat, però, consideren aquesta convocatòria "més que insuficient" per poder oferir un servei òptim a la ciutadania.

Ferrocarrils, prossegueixen, ha fet dues convocatòries més en tres mesos i han resultat desertes perquè, tal com denuncia CCOO, tot i que s'hi han presentat diversos maquinistes tots han declinat l'oferta per les baixes condicions salarials i laborals. Aquestes condicions, expliquen, són les més baixes del sector amb una diferència important: un maquinista que treballi a RENFE cobra 500 euros més cada mes, i un maquinista de la mateixa empresa en cobra 400 més, mensualment. El personal que treballa a la línia de Lleida - la Pobla està equiparat al personal que treballa als cremalleres de Montserrat o de Núria. 

CCOO a finals de primavera va asseure's a negociar amb l'empresa per equiparar les condicions del personal de la línia Lleida-la Pobla amb el personal que presta serveis a les línies de rodalies de l'àrea metropolitana. "En tot moment ens vam trobar amb la negativa de l'empresa a fer cap millora", asseguren.

Posteriorment, CCOO va interposar una demanda de conciliació al Tribunal Laboral de Catalunya que va acabar sense acord i, denuncien, "amb una actitud tancada per part de Ferrocarrils de la Generalitat". La resposta de l'empresa, asseguren, és que no volen negociar amb el sindicat perquè "s'allargarien les negociacions més de dos anys i és més ràpid que ho porteu a judici". CCOO ha interposat un conflicte col·lectiu perquè s'apliqui el mateix conveni que als treballadors que donen servei a l'àrea metropolitana de Barcelona. 
 

 

Mostra el teu compromís amb Pallars Digital.
Subscriu-te al diari per només 3€ al mes, perquè la informació de qualitat té un valor.

Subscriu-t'hi

Participació