Un de cada dos consumidors de l'Estat aprofitarà les ofertes del
Black Friday, per avançar les seves compres de Nadal, segons el baròmetre de tendències a les compres nadalenques realitzat per American Express. En concret, un 54% dels enquestats declara que recorrerà al “divendres negre”, que obre la campanya de Nadal, per aprofitar els descomptes.
Les compres d'aquest dia, que tindran el seu punt culminant aquest divendres, representen ja el 33% de la despesa nadalenca. Entre els productes més demanats hi ha els articles de tecnologia, que adquiriran un 58% d'aquells que se sumin al Black Friday, seguits de la compra de moda i complements (un 43%) i productes culturals com música i llibres (un 36%).
Tot i que a l'estat espanyol el fenomen del
Black Friday, originari dels Estats Units, es va popularitzar gràcies a l'empenta del comerç electrònic, les seves vendes no són exclusives del canal
online. Malgrat això, un 52% dels enquestats reconeix que aprofitarà les ofertes de botigues físiques, un 50% acudirà a minoristes purament
online i un 58% farà les seves comandes per internet.
Les franges d'edat que compren més durant el
Black Friday són els consumidors més joves, nascuts entre 1995 i 2009, l'anomenada generació Z* (62% dels enquestats) i els millenials (56%). Un 61% dels consumidors enquestats entre 38 i 50 anys també acudirà al
Black Friday per avançar les seves compres, així com un 41% dels majors de 50 anys.
La vessant comercial del Dia d'Acció de Gràcies
El
Black Friday és la vessant comercial del
Dia d'Acció de Gràcies, una de les tradicions nord-americanes més conegudes arreu del món que se celebra cada any el quart dijous de novembre. Aquesta festivitat reuneix les famílies dels Estats Units i Canadà al voltant de la taula on, mentre comparteixen un gran àpat, agreixen la prosperitat, la salut i la feina.
Mostra el teu compromís amb Pallars Digital.
Subscriu-te al diari per només 3€ al mes, perquè la informació de qualitat té un valor.
Subscriu-t'hi