Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) està treballant en un pla estratègic per tal de captar negocis privats a l’entorn de les estacions de
Skipallars -Espot i Port Ainé-, amb l’objectiu de garantir-ne, en un futur, el seu manteniment. Ho va anunciar ahir el president de FGC, Enric Ticó, en el transcurs d’una trobada amb la premsa que va tenir lloc a Lleida i que va servir per posar de manifest el
creixement de més d’un 72% del nombre de viatgers a la línia Lleida-la Pobla.
Ticó va assegurar que “estem disposats a rebre qui sigui que vulgui fer créixer les estacions amb nosaltres i plantejar-hi algun tipus de negoci”, i va exemplificar com a “model” el
Sport Center de Rialp, unes instal·lacions de titularitat de Ferrocarrils on fa uns anys s’hi ha establert un gimnàs privat. Un model similar al que planteja Ferrocarrils s’està desenvolupant a l’estació de la Molina, també de la seva gestió, on al seu entorn hi ha una vuitantena de negocis privats.
El president de Ferrocarrils va detallar que aquest pla estratègic estarà enllestit “en un mes” i espera que es pugui posar en marxa ja la propera temporada d’hivern. Hores d’ara el que hi ha és un “esborrany” que s’ha confeccionat, segons assegura, després de “desenes de reunions” amb les parts implicades del territori i amb entitats esportives.
Ticó va explicar que els negocis privats no entrarien a formar part de la gestió de les estacions, ja que es vol conservar la titularitat pública dels complexos. L’objectiu és oferir més serveis als clients de les estacions, activitats que no tenen perquè estar relacionades amb el món de l’esquí.
Entre les propostes, Ticó va avançar que a Espot es vol ampliar el Parc Lúdic i que s’està treballant amb Urbanisme per a fer possible un espai “més potent”. No obstant això, el president de FGC va aclarir que en cap cas estem plantejant res que impliqui sortir dels límits actuals de les estacions. “El principal interès que tenen aquestes estacions és la seva ubicació dins un àmbit natural”, va assegurar, i va destacar que aquest és un dels fets que els visitants més valoren.
Canons de nova generació contra el canvi climàtic
Ferrocarrils preveu invertir aquest any a
Espot i
Port Ainé 1.533.000 euros, bona part dels quals, prop d’un milió, es destinaran en l’adquisició de canons de neu artificial de nova generació, que permetran produir neu amb condicions meteorològiques menys extremes que les que es necessiten actualment i que, a més, permetran fer-ho amb menys costos.
Un canó fabricant neu a Port Ainé, en imatge d'arxiu. Foto: ACN
L’objectiu de FGC és renovar el 30% dels 180 canons de neu artificial que hi ha a les dos estacions. El director de Skipallars, Xavier Bigordà, també ha explicat que entre les inversions previstes hi figura la construcció d’un nou aparcament de 330 places a la cota 2.000 de Port Ainé i amb accés directe a pistes. Abans, es preveu ampliar l’actual, a la mateixa cota, amb 75 places més.
Un 3% menys d'esquiadors al gener per culpa de la vaga
La vaga de treballadors que va tenir lloc el cap de setmana del 17 i 18 de gener amb incidència sobretot a l'estació de Port Ainé s'apunta com una de les possibles causes de la davallada d'un -3,05% d'esquiadors durant el mes passat en comparació als mateixos mesos del 2017 i el 2016.
Enric Ticó va lamentar que encara ara no saben el motiu de la vaga ja que a la darrera comissió de seguiment amb els treballadors, celebrada a principis de desembre, no se'ls va plantejar cap problema. És per això que creu que hi va haver un “malentès” que s’ha acabat concretant amb “algun tema que cal treballar perquè hi hagi pau i els treballadors se sentin còmodes”.
Amb tu, el periodisme al Pallars és possible!
A Pallars Digital treballem per oferir-te una informació rigorosa, lliure i honesta. Per mantenir-ho, necessitem el suport i el compromís de persones com tu.
Subscriu-t'hi