En l'últim any han crescut fins a un 15% els turistes que han arribat en moto a les comarques de Lleida, pioneres a l'Estat en la promoció del 'moturisme', un projecte específicament destinat als amants dels vehicles de dues rodes. Així ho constata el Patronat de Turisme de la
Diputació de Lleida, que veu un gran potencial en aquest segment de visitants, amb un alt percentatge d'estrangers que busquen una alternativa als Alps i que arriben fora de la temporada alta.
La certificació turística que identifica els establiments especialitzats en turisme per a motoristes va néixer fa gairebé dos anys i mig, a la tardor del 2015. Actualment hi ha 84 establiments adherits. Són mig centenar d'allotjaments i 34 restaurants, cafeteries, museus o tallers que s'han adaptat específicament per oferir totes les comoditats al col·lectiu de persones que viatgen en moto. Els establiments han rebut una formació específica i disposen, per exemple, de pàrquing coberts, espais per fer el manteniment i la neteja dels vehicles i els cascs, o llocs específics per eixugar i guardar la roba i les botes.
El projecte 'Moturisme Ara Lleida' estableix un sistema de garantia mitjançant un segell de qualitat que identifica els establiments d'allotjament turístic i els d'oferta complementària que reuneixen la infraestructura necessària per a aquest segment de públic. Per obtenir el distintiu, els responsables de les empreses han hagut de superar un curs amb tallers on-line i presencials.
Paral·lelament, s'han dissenyat 10 rutes 'moturístiques' amb 2.000 quilòmetres de recorregut per carreteres de la tota la demarcació, tot i que les corbes de les vies pirinenques són el principal atractiu pels motoristes que busquen combinar el gaudi de la conducció, el paisatge i la gastronomia.
Desestacionalitzar la temporada
Tant des del
Patronat de Turisme com des dels establiments asseguren que el 'moturisme' està "en auge". Segons el director del Patronat, Juli Alegre, es calcula que durant el 2017 van arribar fins a un 15% més de turistes en moto a les comarques de Lleida, la majoria dels quals provenen de països europeus com Alemanya, Regne Unit, Holanda, França o també dels Estats Units.
Alegre destaca que aquest és un segment que interessa especialment perquè té "un nivell de despesa elevat" i permet desestacionalitzar la temporada turística, ja que és un col·lectiu que es mou fora de la temporada alta, especialment durant la primavera i la tardor. "Alguns establiments fins i tot reconeixen que en temporada baixa aquests clients els salven la temporada", comenta.
El projecte de "moturisme" és pioner a l'Estat espanyol i a la resta d'Europa només s'ha desenvolupat un producte similar a França, a la zona de Provença-Alps-Costa Blava, i en una regió d'Àustria.
Mostra el teu compromís amb Pallars Digital.
Subscriu-te al diari per només 3€ al mes, perquè la informació de qualitat té un valor.
Subscriu-t'hi