Amb l'objectiu de promocionar la compra i el consum de productes agrícoles i ramaders de proximitat que s'elaboren al
Parc Natural de l'Alt Pirineu, la setmana passada es va organitzar una jornada de
networking a Llavorsí. En aquesta trobada, entre restauradors i productors agroalimentaris, hi van participar unes 30 persones.
Els participants tenien 8 minuts per explicar el seu producte als responsables dels restaurants i explorar la possibilitat d'establir acords comercials o altres col·laboracions. Entre els agroalimentaris, que han participat en aquesta primera reunió, hi havia elaboradors d'embotits i carn de vedella, infusions, safra, pa, vi i formatges. Aquests productors han elogiat la iniciativa ja que han detectat com a punt feble la comercialització i aquesta trobada els facilita l'accés al canal comercial.
El president del Parc Natural de l'Alt Pirineu, Joan Ordi, va parlar dels beneficis que elaboradors i restauradors es coneguin. Ordi va subratllar que els restauradors tindran l'oportunitat d'adquirir productes de proximitat i evitar els costos de transport i d'intermediaris.
Amb trobades com aquesta el Parc Natural vol donar suport als productors locals i la venda de proximitat. Albert de Moner, de Casa Beta, va comentar que si el producte es queda al territori l'ingrés que n'obtenen és major. De Moner es dedica a la cria, engreix i comercialització de carn de vedella bruna dels Pirineus i va afegir que la principal dificultat en que es troben és en la venda i per tant, reunions com la organitzada pel Parc s'haurien de repetir periòdicament.
Amb tu, el periodisme al Pallars és possible!
A Pallars Digital treballem per oferir-te una informació rigorosa, lliure i honesta. Per mantenir-ho, necessitem el suport i el compromís de persones com tu.
Subscriu-t'hi