ACN | El director del Patronat de Turisme, Jordi Blanch, ha subratllat la necessitat de millorar el posicionament i la presència a Internet dels establiments de turisme rural de la demarcació de Lleida, mitjançant un bon web en idiomes i l'aprofitament dels mitjans socials.
En aquest sentit, Blanch ha aprofitat per traslladar als empresaris de turisme rural la necessitat de gestionar l'experiència dels seus clients com una eina de competitivitat, l'anomenada reputació online, per ajudar a fidelitzar els clients i atreure un major nombre de turistes tant en l'àmbit estatal com internacional.
Blanch ha dit que avui dia una estada satisfeta i recomanada va molt més enllà de la possibilitat que només se n'assabenti el "cercle íntim" del turista que ens visita. Avui dia cada turista satisfet pot esdevenir una mena d'"agent comercial de l'establiment que prescriu activament amb els seus comentaris en xarxa". D'altra banda, el director del Patronat també s'ha referit a la necessitat d'adaptació de l'oferta a la demanda per atendre els gustos canviants i exigents del públic.
Jordi Blanch ha fet aquestes declaracions en el decurs de les III Jornades de Turisme Rural 2.0, organitzades per la Federació de Cases de Turisme Rural de les Terres de Lleida, que compten amb la col·laboració del Patronat de Turisme de la Diputació de Lleida i que s'han celebrat aquest dilluns al Molí de l'Oli de La Pobla de Segur.
La jornada de formació adreçada a tots els associats de la Federació de Cases de Turisme Rural de les Terres de Lleida ha inclòs un taller professional sobre noves tecnologies "Cloudsuite ventas: WordPress i estratègia en xarxes socials", que ha estat impartit per l'especialista en comunicació online i offline i continguts digitals Tirso Maldonado.
La jornada ha estat inaugurada per l'alcalde de La Pobla de Segur, Lluís Bellera; el president del Consell Comarcal del Pallars Jussà, Joan Ubach, i el president de la Federació de Cases de Turisme Rural de les Terres de Lleida, Josep Lluís Farrero.
Lliurament de l'Espiga d'Or
En el decurs de la jornada s'ha fet el lliurament de l'Espiga d'Or de la Federació de Cases de Turisme Rural de les Terres de Lleida a Joan Badia, expresident de l'Associació de Turisme Rural de l'Alt Urgell i la Cerdanya (TRAU) i membre de la Federació de Cases de Turisme Rural de les Terres de Lleida, en reconeixement a la seva aportació en el desenvolupament de la classificació per espigues dels establiments de turisme rural.
Aquest és el segon any que la Federació de Cases de Turisme Rural de les Terres de Lleida lliura l'Espiga d'Or, amb l'objectiu de reconèixer els mèrits, les iniciatives i la col·laboració per part de persones, d'entitats i dels mateixos associats. La primera Espiga d'Or la va concedir l'any passat la Federació de Cases de Turisme Rural al Patronat de Turisme de la Diputació de Lleida en reconeixement a la divulgació, la difusió i el suport que amb la marca Ara Lleida s'ha donat al sector de turisme rural de les comarques lleidatanes. També es va guardonar la Casa Matevet de Garòs, a la Val d'Aran, com la primera casa legalitzada de turisme rural a la demarcació de Lleida.
Amb tu, el periodisme al Pallars és possible!
Pallars Digital treballem per oferir-te una informació rigorosa, lliure i honesta. Per mantenir-la, necessitem el suport de persones com tu.
Subscriu-t'hi