Dilluns, 23 de desembre de 2024
Carreteres

Els alcaldes del Sobirà també reclamen el traspàs de les carreteres locals

S’uneixen a la petició del Consell del Jussà de transferir les carreteres a la Generalitat o la Diputació | Paral·lelament demanen una dotació pressupostària per millorar els accessos als nuclis de població

Redacció / ACN 8 de maig de 2018 a les 09:28
Imatge de l’esfondrament a la carretera d’Escàs d'ara fa dos anys | ACN
El Pallars Sobirà té una xarxa de carreteres de més de 300 quilòmetres que porten a nuclis de població. La majoria d’aquestes carreteres són de titularitat municipal amb les competències transferides al Consell Comarcal. El president de l’ens, Carles Isús, ha explicat que actualment, ni els Ajuntaments ni el Consell poden garantir els serveis viaris per aquestes carreteres ni la seguretat per moltes d'elles a causa de la manca de finançament.

Per això, el Consell d’Alcaldes del Pallars Sobirà, format per 15 alcaldes, va aprovar el passat dijous, demanar a la Diputació de Lleida i a la Generalitat que assumeixin les competències d’aquestes carreteres. Mentre això no succeeixi reclamen a la Generalitat més finançament per poder mantenir aquests accessos. Aquest acord es traslladarà a tots els Ajuntaments de la comarca per ser aprovat en ple.


Aquest acord es va ratificar el passat divendres en sessió plenària, tal i com ja va fer, fa una setmana, el plenari del Consell Comarcal del Pallars Jussà. Els 14 municipis del Jussà assumeixen el manteniment de 475 quilòmetres de carreteres d’accés als nuclis de població i masies habitades i més de 2.000 quilòmetres de camins agraris i pistes forestals.

Carreteres deficients

La manca de finançament per afrontar la millora d’accessos a nuclis es visibilitza en moltes carreteres. La carretera d’Escàs a Caregue, per exemple, va patir un esfondrament ara fa justament dos anys i fins aquest 2018 no es repararà.

L'alcalde del municipi, Gerard Sabarich, ha anunciat que en les properes setmanes es licitaran i s'adjudicaran les obres de millora i reparació del ferm de la carretera. Aquesta actuació costarà 124.000 euros i es finançarà amb aportacions de la Generalitat, el Consell Comarcal, la Diputació de Lleida i el mateix Ajuntament.

Un altre exemple pot ser la carretera d'accés a Baiasca on les obres de reparació d'una esllavissada que va deixar incomunicat el poble es van perllongar durant anys. A la carretera de Malmercat, al municipi de Soriguera, van ser els mateixos veïns els que van tapar els forats per manca de finançament i actuacions de les administracions. 
 

Amb tu, el periodisme al Pallars és possible!

A Pallars Digital treballem per oferir-te una informació rigorosa, lliure i honesta. Per mantenir-ho, necessitem el suport i el compromís de persones com tu.

Subscriu-t'hi
Participació