L'
Ajuntament de Tremp ha acollit aquest dimarts al matí la presentació de la Memòria d'Actuacions de l'Agència del Consum a l'Alt Pirineu i Aran. Entre les dades presentades destaca l’increment del 48% dels casos resolts per la via de la mediació i del 17% per la via de l’arbitratge.
En total es van resoldre 148 casos de les 256 reclamacions posades. La majoria dels casos estaven relacionats amb els serveis de telecomunicacions i Internet (32%), els serveis d'electricitat, gas i aigua (23%) i serveis generals de consum (18%). A les comarques pallareses, es van cursar 82 reclamacions: 43 al Jussà i 39 al Sobirà, comarca on es van resoldre el 100% dels casos.
En la presentació de les dades, la directora de l'
Agència Catalana de Consum, Montserrat Ribera, va destacar "la labor que realitzen els Consells Comarcals en la defensa dels drets dels consumidors" i s’ha fixat com a objectiu "continuar incrementant el nombre d’establiments adherits a la Junta Arbitral de Consum de Catalunya", ja que beneficia "tant les persones consumidores com les empreses".
Endesa encapçala la llista d'empreses amb més reclamacions, seguida de telefònica, Gas Natural, Vodafone i Orange. Tot i que aquestes són les empreses amb més reclamacions, la majoria les solucionen per la via de la mediació o l'arbitratge.
Mostra el teu compromís amb Pallars Digital.
Subscriu-te al diari per només 3€ al mes, perquè la informació de qualitat té un valor.
Subscriu-t'hi