Dimarts, 11 de febrer de 2025
premi

ERC guardona l’Ateneu del Pallars amb el primer Premi Antoni Flores

El guardó vol reconèixer de manera anual personalitats i entitats pirinenques que treballen per a difondre els valors republicans

Pallars Digital Pallars Digital Tremp | 10 de febrer de 2025 a les 12:12
Jaume Gelonch, president de l'Ateneu, rebent el premi aquest dissabte | ERC Alt Pirineu
Tremp va convertir-se dissabte en la seu d’un emotiu acte en record del diputat i regidor trempolí Antoni Flores, mort sobtadament el maig de 2023. Amb la presència de la seva família, membres de l’executiva nacional d’Esquerra Republicana, alcaldes i regidors del Pirineu i també companys del grup parlamentari, el partit ha atorgat el primer premi Antoni Flores a l'Ateneu del Pallars.

El guardó es concedeix a entitats o persones que hagin contribuït a la lluita pels valors republicans a l’Alt Pirineu i Aran. El premi és una escultura, feta per una ceramista pirinenca, que l’ha creat exclusivament per aquest acte i en record de Flores, on plasma la constància, l’esforç, l’entrega i l’amor per la terra.
 

«Una persona compromesa amb el Pirineu»

La presidenta d’ERC Pirineu, Marian Lamolla, ha recordat Antoni Flores com una persona "compromesa amb el Pirineu, un home que comptava amb uns valors humans i republicans que ens representa". Lamolla ha afegit que volen que el certament "es mantingui en el temps i sigui de caràcter anual".

Tot seguit, ha tingut lloc un col·loqui entre alguns dels seus companys com l'exalcaldessa de Tremp, Maria Pilar Cases, Josep Ardanuy, Valença Castells i Eva Fiter, que han recordat moments compartits amb ell i el seu compromís ferm amb el Pirineu. Mentrestant, el president del Consell Comarcal del Pallars Jussà i amic personal de Flores, Ramon Jordana, ha explicat els moments compartits amb ell com a professor a l'Institut de la Pobla de Segur, "on era molt estimat per tothom i del silenci en feia paraules".
 

«En silenci i calma sempre ens va recolzar»

El president del grup parlamentari d’Esquerra Republicana, Josep Maria Jové, ha dirigit unes paraules en nom de tots els parlamentaris, agraint la presència i per mantenir viu el seu record i el llegat. Jové ha explicat que Antoni Flotes "era un home que guiava des de l’experiència, un pilar fonamental del nostre grup parlamentari que va portar el Pirineu al Parlament".

Per la seva banda, el president de l'Ateneu del Pallars, Jaume Gelonch, ha recollit el premi i ha destacat que l’Antoni era "un home molt lligat a l’associacionisme, enginyer de professió, un home just i generós que en silenci i calma sempre ens va recolzar".

L’Ateneu del Pallars és una associació sociocultural que pretén recuperar un edifici centenari, La Lira Vella, que va ser espoliat durant el franquisme i que han recomprat mitjançant aportacions d'emprèstits popular. Ara, l’Ateneu del Pallars vol reconvertir aquest edifici en un espai que ajudi a dinamitzar socioculturalment la comarca.


Altres notícies que et poden interessar








Amb tu, el periodisme al Pallars és possible!

A Pallars Digital treballem per oferir-te una informació rigorosa, lliure i honesta. Per mantenir-ho, necessitem el suport i el compromís de persones com tu.

Subscriu-t'hi
Participació