El vicepresident de la Diputació de Lleida,
Agustí Jiménez, ha visitat aquest divendres la zona de
la Terreta per conèixer de primera mà l'estat de la seva
xarxa de camins. Ho ha fet acompanyat de l'alcaldessa de Tremp,
Sílvia Romero, i del primer tinent d'alcaldia,
Jaume Catalan.
Actualment, la Terreta compta amb una xarxa de
150 camins, dels quals
32 quilòmetres connecten els nuclis principals amb
serveis essencials com l'
escola i la
recollida d'escombraries. D'aquests, més de 10 quilòmetres es troben en un
estat especialment deficient, dificultant el pas del transport escolar i dels camions de serveis bàsics.
L'Ajuntament de Tremp ha destinat
300.000 euros en dos anualitats per condicionar els
primers quatre quilòmetres d'aquests 32. Aquestes obres s'han pogut dur a terme gràcies a recursos propis i el
pla de camins del
Consell Comarcal del Pallars Jussà, fet que ha limitat la capacitat d'execució d'actuacions més àmplies.
L'any 2004, el
Departament d'Agricultura va impulsar un projecte valorat en
tres milions d'euros per asfaltar la totalitat dels 32 quilòmetres principals de la xarxa de camins de la Terreta. No obstant això,
només se'n va executar una part, amb una inversió final d'un milió, que va permetre fer algunes actuacions puntuals. Amb el pas dels anys, aquestes intervencions
han quedat obsoletes i actualment es fa necessari un nou pla d'actuació.
Durant la visita a
Sapeira,
la Torre de Tamúrcia i
Espluga de Serra, els representants polítics han escoltat les preocupacions dels veïns i han reiterat el compromís de continuar treballant per millorar la mobilitat i les infraestructures viàries de la zona.
Altres notícies que et poden interessar
Amb tu, el periodisme al Pallars és possible!
A Pallars Digital treballem per oferir-te una informació rigorosa, lliure i honesta. Per mantenir-ho, necessitem el suport i el compromís de persones com tu.
Subscriu-t'hi