Dijous, 6 de febrer de 2025
pagesia

El Govern confia que els possibles talls dels pagesos siguin de forma «ordenada i civilitzada»

El Gremi de la Pagesia inicia aquest dijous una nova ronda de mobilitzacions coincidint amb el primer aniversari de les protestes

Pallars Digital Pallars Digital Pallars | 6 de febrer de 2025 a les 08:24
Pagesos i ramaders tallant la C-13 a Sort el 6 de febrer de l'any passat | TGE
Els pagesos catalans inicien aquest dijous una nova ronda de mobilitzacions coincidint amb el primer aniversari de les protestes que van col·lapsar el país amb talls de carreteres. El Gremi de la Pagesia Catalana celebrarà l'efemèride entregant un manifest al Govern amb les demandes que encara no tenen resposta, mentre que el gruix de les protestes es preveuen a partir del dilluns.

 
Mentrestant, l'executiu català ha demanat que els possibles talls que es produeixin siguin "ordenats i civilitzats". Així ho ha expressat el secretari de Mobilitat i d'Infraestructures, Manel Nadal, que considera que "s'ha de trobar un equilibri" per fer compatibles els drets sindicals i ciutadà per protestar, amb el dret a la mobilitat dels conductors i dels transportistes a fer la seva feina.
 
En aquest sentit, Nadal recorda que hi haurà uns serveis mínims i que també es pactarà amb el Departament d'Interior els talls perquè es facin "de manera ordenada". "Es pot fer i recordo l'any passat que es va acordar el tancament durant un determinat temps. Es poden buscar fórmules i espero que es trobin", ha conclòs.
 
 

Mobilitzacions al Pallars

Al Pallars, les mobilitzacions pageses també començaran aquest mateix dijous. En primer lloc, membres del Gremi de la Pagesia Catalana entregaran el manifest a la delegació del Govern de l'Alt Pirineu i Aran, a Tremp, a les 11h del matí. D'altra banda, fonts consultades per Pallars Digital van indicar que els possibles talls de carreteres a les comarques pallareses es produiran a partir d'aquest divendres.

Tot plegat arriba després que fa una setmana diversos cartells de municipis catalans, entre els quals alguns del Pallars, apareguessin cap per avall per denunciar la situació del sector agrícola.
 


Altres notícies que et poden interessar







 

Amb tu, el periodisme al Pallars és possible!

A Pallars Digital treballem per oferir-te una informació rigorosa, lliure i honesta. Per mantenir-ho, necessitem el suport i el compromís de persones com tu.

Subscriu-t'hi
Participació