Dijous, 24 d'abril de 2025
salut

L'atenció primària del Pirineu repeteix com la més ben valorada de Catalunya

Els usuaris de la regió sanitària qualifiquen amb un 8,06 la seva experiència en aquest nivell assistencial

Pallars Digital Pallars Digital Pallars | 17 d'abril de 2025 a les 08:55
Exterior del CAP de Tremp en una imatge d'arxiu | ICS
Els habitants de la Regió Sanitària de l’Alt Pirineu i Aran són, un any més, els que millor han puntuat els serveis sanitaris que van rebre durant l’any passat a l’atenció primària de tot Catalunya. Així ho recull el Pla d'enquestes de percepció, experiència i satisfacció d'usuaris, en què els ciutadans preguntats la valoren amb un 8,06, per sobre del 7,75 de mitjana a tot el país.

A més, el 90,4% dels enquestats assegura que tornaria a acudir al seu centre de salut. Aquestes xifres són similars a les de l’any anterior a la regió, quan van ser 8,15 i 90%, respectivament. Mentrestant, a la Regió Sanitària de Lleida, la nota global és d’un 8,04, molt similar a la de l’any anterior (8,06) i que suposa la segona millor de tot Catalunya.
 
D’entre els aspectes més ben valorats pels ciutadans del Pirineu i que se situen en nivell d’excel·lència, per sobre del 95%, hi ha la neteja del CAP (96,9%), el tracte personal de l’infermer o infermera (96,6%), la comprensió de les explicacions (95,6%) i el tracte personal del metge o metgessa (95%). Segueixen de prop la informació coherent (94,6%) i el fet d’estar en bones mans per part de l’infermer o infermera (94,5%). La resta d’ítems estan puntuats per sobre del 73%.

El gerent de la Regió Sanitària Alt Pirineu i Aran, Felip Benavent, admet que és un orgull comptar amb un nivell de satisfacció tan elevat per part de la ciutadania. "Som molt accessibles, i això l’usuari de l’atenció primària ho percep, perquè aquesta proximitat es tradueix en un tracte extremadament personalitzat, uns temps d’espera més reduïts que en altres territoris o una flexibilitat a l’hora d’atendre que en altres regions no es poden permetre.”
 
Benavent admet, però, que aquesta accessibilitat comporta un treball exigent, ja que “som un territori molt extens i amb una població molt disseminada i això ens obliga, en moltes ocasions, a haver-nos de desplaçar per apropar l’atenció al ciutadà. De fet, a més dels nou CAP, a la regió atenem en 81 consultoris locals i fem molta atenció domiciliària. És inevitable que, si arribem pràcticament a casa seva, el ciutadà senti que els professionals estan al seu costat per tenir cura de la seva salut", ha apuntat.


Altres notícies que et poden interessar







 

Amb tu, el periodisme al Pallars és possible!

A Pallars Digital treballem per oferir-te una informació rigorosa, lliure i honesta. Per mantenir-ho, necessitem el suport i el compromís de persones com tu.

Subscriu-t'hi
Participació