Dimecres, 19 de març de 2025
Muntanya de Tor

Multen amb 10.000 euros un regidor d'Alins per abandonar cotxes i ferralla a Tor

L'Agència de Residus de Catalunya ha donat un mes a Josep Cases perquè els retiri de la muntanya, però aquest avança que no pensa fer-ho

Tomàs Garcia Espot Tomàs Garcia Espot Tor | 19 de març de 2025 a les 09:33
Un cotxe i un camió de Bombers abandonats a la muntanya de Tor | Cedida
L'Agència de Residus de Catalunya (ARC) ha multat amb 10.000 euros un regidor d'Alins per abandonar cotxes i ferralla a la muntanya de Tor. Així ho han explicat a Pallars Digital fonts de la comunitat de propietaris de la muntanya, que afirmen que l'ARC ha donat un mes a Josep Cases, edil del PSC, perquè ho retiri tot.

L'expedient sancionador, que s'ha enviat aquest mateix dimarts, qualifica l'abandó dels vehicles i d'altres elements d'infracció de caràcter "greu". Segons informen a aquest diari alguns propietaris de Tor, aquesta multa arriba després que fessin arribar el cas a la síndica de greuges, Esther Giménez-Salinas.
 
Les mateixes fonts exposen que la síndica, en constatar que el de l'abandoment de ferralla a Tor és un problema que s'allarga des de fa anys i que encara no s'hi havia posat remei, va "pressionar" l'Agència de Residus de Catalunya perquè posés fil a l'agulla i prengués accions contra el regidor.
 

Diversos vehicles i ferralla del regidor a la muntanya. Foto: Cedida

 

Cases diu que no pagarà ni retirarà res

Consultat per aquest diari, Josep Cases, conegut popularment com a Terrisses, ha afirmat que no pensa pagar cap multa i que recorrerà qualsevol sanció que se li imposi. Explica que els vehicles que són a la muntanya "no estan abandonats ni contaminen perquè estan parats".

El regidor també ha parlat del camió de Bombers que hi ha a la muntanya, que fa anys ell mateix va reconvertir -gràcies a unes tanques de seguretat viàries- en una pala de neu per netejar la carretera que va fins a Andorra. "És una feina que haurien de fer ells", apunta referint-se a les administracions. Diu que el vehicle està aturat perquè li van punxar les rodes.
 
Aquest no és el primer cop que Josep Cases és al centre de la polèmica. Durant anys ha estat objecte de nombroses denúncies i queixes per part dels veïns del poble pel mateix motiu. D'altra banda, el febrer de l'any passat, l'Ajuntament d'Alins també va retirar 11 cavalls de la muntanya de Tor -suposadament propietat de Cases- arran de diverses denúncies dels veïns i del partit Pacma, que alertaven que els animals es trobaven abandonats.

Segons el consistori, es tractava "d'animals sense control, que provocaven danys a les pastures i posaven en perill la integritat física de les persones". Per la seva banda, l'edil a l'oposició, havia reclamat els cavalls com a seus dins del termini fixat, però es va considerar que no estava degudament acreditat com a propietari dels animals.


Altres notícies que et poden interessar







 

Amb tu, el periodisme al Pallars és possible!

A Pallars Digital treballem per oferir-te una informació rigorosa, lliure i honesta. Per mantenir-ho, necessitem el suport i el compromís de persones com tu.

Subscriu-t'hi
Participació