Divendres, 7 de febrer de 2025
meteorologia

El Pallars, en alerta per nevades que poden baixar fins a cotes poc habituals

Entre aquest vespre i dissabte al matí el pas d’un front podria deixar acumulats gruixos de més de 20 centímetres de neu per damunt dels 1.400 metres

Tomàs Garcia Espot Tomàs Garcia Espot Pallars | 7 de febrer de 2025 a les 08:49
Vehicles circulant sota una intensa nevada en una imatge d'arxiu | O. Bosch / ACN
El Servei Meteorològic de Catalunya ha emès un avís de perill per nevades al Pallars que podrien baixar fins a cotes poc habituals. Entre aquest divendres al vespre i el dissabte al matí, el pas d'un front pot deixar gruixos de neu de més de 20 centímetres per damunt dels 1.400 metres.
 
 
 

Vent fort al Pallars Sobirà

Ara bé, tot i que la cota se situarà entorn dels 1.200 metres en general, en algunes valls podria baixar fins als 1.000 metres. Mentrestant, i coincidint amb l'inici de la nevada, aquest divendres a la tarda al Pallars Sobirà també hi ha una alerta per vent per ratxes que poden superar els 90 quilòmetres per hora en alguns punts.
 
Davant d'aquesta previsió de nevades, Protecció Civil ha posat en prealerta el Pla Neucat. Alhora, ha recomanat als conductors que s'hagin de circular per aquestes zones que portin cadenes i consultin l'estat del trànsit abans de realitzar qualsevol desplaçament.
   


Altres notícies que et poden interessar








Amb tu, el periodisme al Pallars és possible!

A Pallars Digital treballem per oferir-te una informació rigorosa, lliure i honesta. Per mantenir-ho, necessitem el suport i el compromís de persones com tu.

Subscriu-t'hi
Participació